Ota yhteyttä
Henkilöstömestareille +400 työnhakijaa digimarkkinoinnilla - Growly Oy

För HR-proffs, +400 arbetssökande med digital marknadsföring

Mestarit Henkilöstöpalvelut Oy är en personaltjänst som kan byggbranschens in- och utkanter, som vände sig till oss när de ville förnya utseendet på varumärket och hemsidan och påskynda rekryteringen.

Förutom att bara förnya hemsidan vässade vi företagets kommunikation och skapade ett starkt arbetsgivarvarumärke, som tillsammans hjälper Masters att hitta och anställa rätt personer till rätt positioner snabbare.

Under vårt pågående samarbete har vi tagit över 400 nya arbetssökande till Mestarei. Målen att skaffa mer inhyrd arbetskraft och växa verksamheten överträffades med bara ett par månaders marknadsföring.

Prestation

Mestarit Henkilöstöpalvelut Oy bestämde sig för att kontakta oss eftersom personaltjänsten ville utöka antalet tillfälligt anställda och marknadsföra sin verksamhet utan onödigt dröjsmål. 

Vi började omedelbart att förnya varumärkets utseende och skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke, med vilket vi ompositionerade företaget och berättade för potentiella kunder om personligheten, värderingarna och syftet med Mestarei. Genom att vässa vår kommunikation kunde vi skapa den önskade bilden och hjälpa HR att snabbt rekrytera rätt personer till rätt positioner i framtiden.

Eftersom en strategiskt utformad webbplats är kärnan i försäljning och kundförvärv byggde vi Mestarites nya webbplats för att fullt ut tjäna målet med rekrytering. Vi fokuserade också på att skapa sajtens mest användarvänliga och besöksriktande struktur. Dessutom installerade vi interaktiva bots som uppmuntrar både arbetssökande och företag som behöver tillfällig arbetskraft att lämna sina kontaktuppgifter enkelt och utan ansträngning.

För att webbplatsen ska synas högst upp i sökmotorns resultat och vara så smidig som möjligt att använda, utförde vi omfattande sökmotoroptimering och hastighetsoptimering och såg till att sidan fungerar felfritt även på mobilen. Slutligen tog vi fram innehållet till några av rekryteringssidorna i samarbete med personaltjänsten, och vi började även implementera framgångsrika Instagram-, Facebook- och Google-annonsering.

Göra

På bara de första två månaderna kunde vi få in totalt 240 jobbansökningar för Masters, vilket vida överträffar de mål vi satt upp tillsammans.

Vi nådde intresserade personer med framgångsrika Facebook- och Instagram-annonser (128 sökande), interaktiva bots installerade på sajten (67 sökande) och högkvalitativ sökordsannonsering (81 sökande). Bara de sociala medier-annonserna vi gjorde nådde sammanlagt mer än 350 000 personer.

Utöver detta dyker den nya sajten högt upp i sökmotorernas organiska resultat, vilket gör att potentiella kunder hittar Masters dagligen även utan betald reklam.

Tack vare vår omfattande marknadsföring har Mestarit kunnat påskynda sin rekrytering, förbättra sin konkurrenskraft på marknaden och växa avsevärt på kort sikt. I dagsläget har personaltjänsten 160 tillfälligt anställda på fältet och företagets omsättning överstiger 8 miljoner euro.

Vårt samarbete med Mestarei fortsätter för närvarande med sökmotoroptimering och digital annonsering, med vilka vi siktar på att ytterligare öka varumärkeskännedomen och säkerställa att människor söker lediga jobb närhelst de är tillgängliga.

⭐⭐⭐⭐⭐

"Bra service och kompetent personal. Allt har alltid gått enligt schemat! Tack Growly team, ni är fantastiska"

– Timo Kallio, VD och grundare av Mestarit Henkilöstöpalvelut Oy

Genomförda projekt

Visa allt

Lovia – Vastuullisen designin pioneeri sai verkkokaupan arvoisensa kodin logo
Lovia – Vastuullisen designin pioneeri sai verkkokaupan arvoisensa kodin

Lovia – Vastuullisen designin pioneeri sai verkkokaupan arvoisensa kodin

Lovian tarina sai alkunsa perustaja Outin oivalluksesta: muotialalla on isoja ongelmia, eikä hän voinut enää jatkaa suunnittelijana ilman konkreettista muutosta. Epäeettinen tuotanto ja ylikulutus olivat tehneet tuotteista kasvottomia – kuluttajilla tai suunnittelijoilla ei ollut enää aavistustakaan, mistä ja kenen käsistä...

Läs mer

Toive - Ansvarsfull och tidlös stil nu i den nya Shopify onlinebutiken logo
Toive – Vastuullinen ja ajaton tyyli nyt uudessa Shopify-verkkokaupassa - Growly Oy

Toive - Ansvarsfull och tidlös stil nu i den nya Shopify onlinebutiken

Önskan började 2016, ursprungligen under namnet RIVA Clothing, men varumärket förnyades 2024 med ett nytt namn som speglar dess verksamhet och värderingar ännu bättre. Önskemålet representerar ansvar, tidlöshet och att uppfylla kundernas önskemål. Företaget hjälper sina kunder att bygga hållbara...

Läs mer

Aarrelabel – Förnyelse av Shopify-plattformen och B2B-lösningar för att förbättra verksamheten logo
Aarrelabel – Shopify-alustan uudistus ja B2B-ratkaisut parantamaan liiketoimintaa - Growly Oy

Aarrelabel – Förnyelse av Shopify-plattformen och B2B-lösningar för att förbättra verksamheten

Aarrelabel, som grundades 2011, är ett klädmärke från Birkaland som kombinerar noga utvalda material och egen produktion. År 2016, i och med ägarbytet, fick Aarrelabel sällskap av ett syföretag som ägs av systrarna Keski-Vähälä, Black Moda Portugal Lda, som sköter...

Läs mer