Mestarit Henkilöstöpalvelut Oy är en personaltjänst som kan byggbranschens in- och utkanter, som vände sig till oss när de ville förnya utseendet på varumärket och hemsidan och påskynda rekryteringen.
Förutom att bara förnya hemsidan vässade vi företagets kommunikation och skapade ett starkt arbetsgivarvarumärke, som tillsammans hjälper Masters att hitta och anställa rätt personer till rätt positioner snabbare.
Under vårt pågående samarbete har vi tagit över 400 nya arbetssökande till Mestarei. Målen att skaffa mer inhyrd arbetskraft och växa verksamheten överträffades med bara ett par månaders marknadsföring.
Prestation
Mestarit Henkilöstöpalvelut Oy bestämde sig för att kontakta oss eftersom personaltjänsten ville utöka antalet tillfälligt anställda och marknadsföra sin verksamhet utan onödigt dröjsmål.
Vi började omedelbart att förnya varumärkets utseende och skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke, med vilket vi ompositionerade företaget och berättade för potentiella kunder om personligheten, värderingarna och syftet med Mestarei. Genom att vässa vår kommunikation kunde vi skapa den önskade bilden och hjälpa HR att snabbt rekrytera rätt personer till rätt positioner i framtiden.
Eftersom en strategiskt utformad webbplats är kärnan i försäljning och kundförvärv byggde vi Mestarites nya webbplats för att fullt ut tjäna målet med rekrytering. Vi fokuserade också på att skapa sajtens mest användarvänliga och besöksriktande struktur. Dessutom installerade vi interaktiva bots som uppmuntrar både arbetssökande och företag som behöver tillfällig arbetskraft att lämna sina kontaktuppgifter enkelt och utan ansträngning.
För att webbplatsen ska synas högst upp i sökmotorns resultat och vara så smidig som möjligt att använda, utförde vi omfattande sökmotoroptimering och hastighetsoptimering och såg till att sidan fungerar felfritt även på mobilen. Slutligen tog vi fram innehållet till några av rekryteringssidorna i samarbete med personaltjänsten, och vi började även implementera framgångsrika Instagram-, Facebook- och Google-annonsering.
Göra
På bara de första två månaderna kunde vi få in totalt 240 jobbansökningar för Masters, vilket vida överträffar de mål vi satt upp tillsammans.
Vi nådde intresserade personer med framgångsrika Facebook- och Instagram-annonser (128 sökande), interaktiva bots installerade på sajten (67 sökande) och högkvalitativ sökordsannonsering (81 sökande). Bara de sociala medier-annonserna vi gjorde nådde sammanlagt mer än 350 000 personer.
Utöver detta dyker den nya sajten högt upp i sökmotorernas organiska resultat, vilket gör att potentiella kunder hittar Masters dagligen även utan betald reklam.
Tack vare vår omfattande marknadsföring har Mestarit kunnat påskynda sin rekrytering, förbättra sin konkurrenskraft på marknaden och växa avsevärt på kort sikt. I dagsläget har personaltjänsten 160 tillfälligt anställda på fältet och företagets omsättning överstiger 8 miljoner euro.
Vårt samarbete med Mestarei fortsätter för närvarande med sökmotoroptimering och digital annonsering, med vilka vi siktar på att ytterligare öka varumärkeskännedomen och säkerställa att människor söker lediga jobb närhelst de är tillgängliga.
⭐⭐⭐⭐⭐
"Bra service och kompetent personal. Allt har alltid gått enligt schemat! Tack Growly team, ni är fantastiska"
– Timo Kallio, VD och grundare av Mestarit Henkilöstöpalvelut Oy
Jaa:
Vi ökade HJK:s biljettförsäljning med mer än 380 % med annonsintäkter
GRLSWIRL stärker sin marknadsposition med en ny webbutik