Mähöne är ett finskt kalsarhus vars mål är att producera de bästa kalsarerna i världen.
Mähöne Brothers har kvalitet och passion för sitt område, men den gamla nätbutiken verkade ligga efter sin tid. Dessutom var det svårt att börja utveckla och bygga ut webbutiken.
Mähöne hade tidigare försökt skaffa en ny webbutik på annat håll, men projektet gick inte enligt överenskommen tidsplan. När vi inledde samarbetet började vi genomföra reformen utan dröjsmål.
Prestation
Vi blev kontaktade av Mähöne Brothers när den gamla webbutiken verkade vara omodern. Eftersom den tidigare e-handelsplattformen var mycket begränsad var det utmanande att börja utveckla e-handeln på den tiden.
Ett halvår tidigare hade Mähöne beställt en helt ny webbutik från en annan operatör. Eftersom den andra operatören inte fått det påbörjade projektet efter ett halvår vände sig Mähöne till oss. Vi startade processen med att tillsammans med Mähönen gå igenom problemen med näthandeln då och reformens mål.
När vi började arbeta tillsammans byggde vi först en tvåspråkig webbutik för Mähönen och lade till integrationer till olika annonsplattformar. Vi avslutade projektet snabbt, alltså på drygt två veckor. Mähöne var mycket nöjd med den service han fick.
Göra
Vårt mål att förnya och förbättra webbutiken var framgångsrikt, då butikens försäljning har varit i en växande trend. Mähönens webbutikskonvertering har ökat från 1,5 % till 3 %.
Omvandlingsfrekvensen är en procentsats som mäter omvandlingen av webbplatsbesökare till kunder. Till exempel innebär en konvertering på 2 % att 2 av 100 besökare fattar ett köpbeslut. Generellt sett anses 2%-5% vara en bra konverteringsfrekvens.
Jaa:
GRLSWIRL stärker sin marknadsposition med en ny webbutik
Vi ökade Kristian & Aleksanders trafik med 9900%