Ota yhteyttä
Kaksinkertaistimme bokserivalmistaja Mähösen verkkokaupan konversion - Growly

Vi fördubblade omställningen av boxertillverkaren Mähönens webbutik

Mähöne är ett finskt kalsarhus vars mål är att producera de bästa kalsarerna i världen.

Mähöne Brothers har kvalitet och passion för sitt område, men den gamla nätbutiken verkade ligga efter sin tid. Dessutom var det svårt att börja utveckla och bygga ut webbutiken.

Mähöne hade tidigare försökt skaffa en ny webbutik på annat håll, men projektet gick inte enligt överenskommen tidsplan. När vi inledde samarbetet började vi genomföra reformen utan dröjsmål.

Prestation

Vi blev kontaktade av Mähöne Brothers när den gamla webbutiken verkade vara omodern. Eftersom den tidigare e-handelsplattformen var mycket begränsad var det utmanande att börja utveckla e-handeln på den tiden.

Ett halvår tidigare hade Mähöne beställt en helt ny webbutik från en annan operatör. Eftersom den andra operatören inte fått det påbörjade projektet efter ett halvår vände sig Mähöne till oss. Vi startade processen med att tillsammans med Mähönen gå igenom problemen med näthandeln då och reformens mål.

När vi började arbeta tillsammans byggde vi först en tvåspråkig webbutik för Mähönen och lade till integrationer till olika annonsplattformar. Vi avslutade projektet snabbt, alltså på drygt två veckor. Mähöne var mycket nöjd med den service han fick.

Göra

Vårt mål att förnya och förbättra webbutiken var framgångsrikt, då butikens försäljning har varit i en växande trend. Mähönens webbutikskonvertering har ökat från 1,5 % till 3 %.

Omvandlingsfrekvensen är en procentsats som mäter omvandlingen av webbplatsbesökare till kunder. Till exempel innebär en konvertering på 2 % att 2 av 100 besökare fattar ett köpbeslut. Generellt sett anses 2%-5% vara en bra konverteringsfrekvens.

Genomförda projekt

Visa allt

Toive – Vastuullinen ja ajaton tyyli nyt uudessa Shopify-verkkokaupassa

Toive - Ansvarsfull och tidlös stil nu i den nya Shopify onlinebutiken

Önskan började 2016, ursprungligen under namnet RIVA Clothing, men varumärket förnyades 2024 med ett nytt namn som speglar dess verksamhet och värderingar ännu bättre. Önskemålet representerar ansvar, tidlöshet och att uppfylla kundernas önskemål. Företaget hjälper sina kunder att bygga hållbara...

Läs mer

FitWood – Verkkokaupan uudistus ja B2B-myyntialueen rakentaminen - Growly

FitWood – Renovering av webbutiken och uppbyggnad av B2B-försäljningsområdet

FitWood är ett finskt företag som tillverkar vackra och hållbara björkplywoodprodukter för en aktiv vardag. Deras produkter är designade för att stödja hela familjens välbefinnande med en naturinspirerad design som passar varje hem. Problem FitWoods tidigare WooCommerce onlinebutik mötte inte...

Läs mer

Puustjärven Kello ja Kulta – Perinteikäs kello- ja koruliike uudelle tasolle - Growly

Puustjärvi Kello ja Kulta – En traditionell klock- och smyckesbutik till en ny nivå

Puustjärvi Kello ja Kulta är en traditionell finsk smyckes- och klockbutik som har erbjudit kvalitetsklockor och smycken i årtionden. Deras produkter representerar kvalitet och elegans och Puustjärvi är känt för sin pålitliga kundservice. ProblemPuustjärvi använde den gamla nätbutiken Nethit (numera...

Läs mer