Ota yhteyttä
Mähönen – Kalsareiden verkkokauppa ja markkinoinnin onnistumiset - Growly

MÄHÖNE – Underkläders webbutik och marknadsföringsframgångar

Se genomförandet

Kundens namn

MÄHÖNE

Kundens bransch

Muoti ja vaatteet

Tjänster vi har genomfört

  • Shopify-verkkokaupan toteutus
  • Alustan vaihto Shopifylle
  • Google-mainonta
  • Meta-mainonta
  • Konversio-optimointi (CRO)

Mähöne är ett finskt underklädesföretag som började som en dröm av tre barndomsvänner i Helsingfors. Sedan 2010 har Mähöne fokuserat på att tillverka högkvalitativa underkläder som passar alla livets situationer. I varumärkets filosofi är kvalitet högsta prioritet, och deras mål är att göra världens bästa underkläder.

Problem
Mähönen hade en gammal WooCommerce-webbutik som hade nått slutet av sin livscykel. Ständiga tekniska problem försämrade kundupplevelsen, och butiken gav inte de önskade resultaten. Webbutikens användarvänlighet led, och försäljningen motsvarade inte förväntningarna.

Genomförande
Först genomförde vi en migrering av WooCommerce-webbutiken till Shopify-plattformen och byggde en helt ny Shopify-webbutik för Mähönen. Detta lade grunden för en smidigare kundupplevelse och en pålitlig webbutik. Därefter inledde vi marknadsföringsåtgärder som bestod av Meta- och Google-annonsering samt sökmotoroptimering (SEO).

Lösning
Sedan vårt samarbete började har Mähönens försäljning ökat med över 300 %. Resultaten har varit imponerande:

  • Försäljningstillväxt +306% (01.10.2022–01.08-2024) jämfört med föregående år.
  • ROAS (Return on Ad Spend) var 450 %, vilket innebär att varje euro som investeras i reklam genererar 4,5 euro i försäljning.
  • Mainonnan plattformar: Meta (Facebook & Instagram) samt Google.

Mähönen har uppnått betydande resultat i att öka försäljningen, och optimering av nätbutiken kombinerat med strategisk marknadsföring har gett utmärkta resultat.

Genomföranden vi har gjort

Visa allt

Lovia – Vastuullisen designin pioneeri sai verkkokaupan arvoisensa kodin logo
Lovia – Vastuullisen designin pioneeri sai verkkokaupan arvoisensa kodin

Lovia – Vastuullisen designin pioneeri sai verkkokaupan arvoisensa kodin

Lovian tarina sai alkunsa perustaja Outin oivalluksesta: muotialalla on isoja ongelmia, eikä hän voinut enää jatkaa suunnittelijana ilman konkreettista muutosta. Epäeettinen tuotanto ja ylikulutus olivat tehneet tuotteista kasvottomia – kuluttajilla tai suunnittelijoilla ei ollut enää aavistustakaan, mistä ja kenen käsistä...

Läs mer

Toive - Ansvarsfull och tidlös stil nu i den nya Shopify onlinebutiken logo
Toive – Vastuullinen ja ajaton tyyli nyt uudessa Shopify-verkkokaupassa - Growly Oy

Toive - Ansvarsfull och tidlös stil nu i den nya Shopify onlinebutiken

Önskan började 2016, ursprungligen under namnet RIVA Clothing, men varumärket förnyades 2024 med ett nytt namn som speglar dess verksamhet och värderingar ännu bättre. Önskemålet representerar ansvar, tidlöshet och att uppfylla kundernas önskemål. Företaget hjälper sina kunder att bygga hållbara...

Läs mer

Aarrelabel – Förnyelse av Shopify-plattformen och B2B-lösningar för att förbättra verksamheten logo
Aarrelabel – Shopify-alustan uudistus ja B2B-ratkaisut parantamaan liiketoimintaa - Growly Oy

Aarrelabel – Förnyelse av Shopify-plattformen och B2B-lösningar för att förbättra verksamheten

Aarrelabel, som grundades 2011, är ett klädmärke från Birkaland som kombinerar noga utvalda material och egen produktion. År 2016, i och med ägarbytet, fick Aarrelabel sällskap av ett syföretag som ägs av systrarna Keski-Vähälä, Black Moda Portugal Lda, som sköter...

Läs mer