Vi tömde lagret av Asentee SUP-brädor på bara en månad. Berättelsen börjar med Asentee och Growlys plötsliga samarbete.
Attityd närmade sig oss, Growly, med en speciell utmaning. Deras lager måste flyttas till en ny adress, men att flytta hela lagret hade varit obekvämt. Så vår uppgift var att tömma lagret på SUP-skivor.
När vi startade marknadsföringsåtgärder för Asente märkte vi att deras marknadsföringsplattformar bara var i början, och framgångarna kunde ännu inte verifieras i siffror. Så vi började bygga nästan från grunden. Början var utmanande och det tog tid att få resultat. Men efter ungefär en veckas ansträngningar hittade de första styrelserna sina ägare och efter det gick det mycket lättare.
Här är resultatet i korthet:
-
Period: maj-juni 2023
-
De uppblåsbara SUP-brädorna var slutsålda
-
ROAS, dvs avkastning på annonsering: 1173 %
-
Annonsplattformar som används: Meta (FB & IG)
Det här har varit en stor och lärorik upplevelse för oss. Hela projektet har visat hur stor inverkan en välplanerad och genomförd marknadsföring kan ha.
Jaa:
Riva Clothing – Google-annonsering med 940 % annonsintäkter
Ahonen Taimisto: Fröplantor med 11x annonsintäkter - överträffar målen