Ota yhteyttä
Nostimme somevaikuttaja Vaneljan verkkokaupan konversiota 200 % - Growly

Vi ökade konverteringen av social media influencer Vaneljas webbutik med 200 %

Vaneljas webbutik erbjuder må-bra-inspiration och kreativa lösningar för att äta hälsosamt och må bra.

Även om Vanelja hade färdiga inspirerande produkter, omvandlades inte besökarna i webbutiken till köpare tillräckligt ofta.

När vi träffade sociala medier-influensern Vanelja gjorde vi en omfattande kartläggning av situationen då och gjorde upp en plan för att förbättra konverteringen av webbutiker.

Prestation

Vanelja, en influencer på sociala medier med mer än 150 tusen följare, kontaktade oss eftersom nätbutiksbesökare inte ofta förvandlades till köpare. Även om Vanelja hade inspirerande produkter fanns det andra problem i implementeringen av webbutiken.

Vi ordnade ett möte med Vanelja, där vi gick djupare igenom situationen vid den tiden och analyserna av nätbutiken. Eftersom vårt mål var klart som dagen (förbättra konverteringsgraden för webbutiken) gick vi genast igång.

När vi startade processen förbättrade vi först butiksdelen av webbutiken. Vi har lagt till shoppingvägar till butiken, det vill säga produktsida, varukorg och kassa. Vi ändrade även den tidigare, bloggliknande förstasidan till ett format som passar för en webbutik. Slutligen har vi lagt till produktskjutare, från vilka det blir lätt för webbplatsbesökaren att gå till webbutiken från slutet av bloggartikeln han har läst.

Göra

Efter flera månaders samarbete har vi ökat konverteringen av Vaneljas webbutik med 200%. Tidigare var konverteringsgraden för onlineshopping runt 0,6 %, men tack vare konverteringsoptimering har den stigit till nuvarande 1,8-2,4 %.

Omvandlingsfrekvensen är en procentsats som mäter omvandlingen av webbplatsbesökare till kunder. Till exempel innebär en konvertering på 2 % att 2 av 100 besökare fattar ett köpbeslut.

Läs Vaneljas kommentarer om vår verksamhet:

"Samarbetet med Growly var väldigt smidigt och saker och ting gick i god takt. Svaren på mejl kom snabbt och arbetet slutfördes enligt överenskommen tidsplan, om inte snabbare. Det var ett nöje att sätta min hemsida och webbutik i duktiga händer. Growly's Professionaliteten var synlig i allt jag gjorde."

- Virpi Mikkonen, Vanelja

Genomförda projekt

Visa allt

Toive – Vastuullinen ja ajaton tyyli nyt uudessa Shopify-verkkokaupassa

Toive - Ansvarsfull och tidlös stil nu i den nya Shopify onlinebutiken

Önskan började 2016, ursprungligen under namnet RIVA Clothing, men varumärket förnyades 2024 med ett nytt namn som speglar dess verksamhet och värderingar ännu bättre. Önskemålet representerar ansvar, tidlöshet och att uppfylla kundernas önskemål. Företaget hjälper sina kunder att bygga hållbara...

Läs mer

FitWood – Verkkokaupan uudistus ja B2B-myyntialueen rakentaminen - Growly

FitWood – Renovering av webbutiken och uppbyggnad av B2B-försäljningsområdet

FitWood är ett finskt företag som tillverkar vackra och hållbara björkplywoodprodukter för en aktiv vardag. Deras produkter är designade för att stödja hela familjens välbefinnande med en naturinspirerad design som passar varje hem. Problem FitWoods tidigare WooCommerce onlinebutik mötte inte...

Läs mer

Puustjärven Kello ja Kulta – Perinteikäs kello- ja koruliike uudelle tasolle - Growly

Puustjärvi Kello ja Kulta – En traditionell klock- och smyckesbutik till en ny nivå

Puustjärvi Kello ja Kulta är en traditionell finsk smyckes- och klockbutik som har erbjudit kvalitetsklockor och smycken i årtionden. Deras produkter representerar kvalitet och elegans och Puustjärvi är känt för sin pålitliga kundservice. ProblemPuustjärvi använde den gamla nätbutiken Nethit (numera...

Läs mer