På Growly fokuserar vi på människoorienterad marknadsföring, där kunden står i centrum
Vi tror, eller vet faktiskt, att genom att hjälpa riktiga människor att hitta bra produkter hjälper vi dem också att förbättra sin egen livskvalitet. Vi fokuserar inte på att bara marknadsföra en produkt eller tjänst, utan vi vill hjälpa människor att hitta lösningar på sina problem, ett enklare liv och en bättre livsstil.
Det är enligt vår uppfattning vad marknadsföring och all affärsverksamhet i övrigt bör utgå från.
"Vi vill förstå vår kunds verksamhet, och särskilt vår kunds kund. För att marknadsföring ska vara effektiv måste vi förstå vad kundföretagets publik tänker, gör och känner." - Marknadsexpert och partner Paavo Tamminen
Hur återspeglas mänsklig orientering i Growlys marknadsföring?
Människoorienterad marknadsföring lyckas genom att gå tillbaka till grunderna, som ofta glöms bort i den snabba digitala världen.
I onlinevärlden är synlighet absolut viktigt, men det räcker inte ensamt. Det ska också hjälpa, inspirera, hetsa, skapa värde och underhålla. Kunden ska vara intresserad, engagerad och minnas företaget positivt. "Bara lite reklam" för att få "bara lite synlighet" hjälper inte med det.
Det påverkar alla aspekter av företagets marknadsföringsstrategi, från webbplatsen till nätbutikens köpprocess och annonser i sociala medier, samt på vilken nivå kunderna tilltalas.
Vad skiljer din produkt från alla andra, tusentals alternativ? Attraherar du kunder till dig för att de identifierar sig med dina värderingar, blir kära i din varumärkespersonlighet och får något från dig som tusentals andra ansiktslösa företag inte erbjuder?
När man vill nå publiken personligen i den digitala världen, där konsumenten ständigt bombarderas med oändlig information, måste man sätta dessa saker och kundupplevelsen först.
Hur återspeglas människoorienterad marknadsföring i kundföretagets resultat?
Hos Growly syns människoorientering inte bara i marknadsföringen utan även hos kunderna. Hos oss ingår människoorientering i all vår verksamhet.
Vi bryr oss om våra kunder. Vi vill verkligen hjälpa våra kunder att öka försäljningen och sin egen verksamhet. Dessutom vill vi vara transparenta i vår verksamhet, till exempel genom att rapportera resultat regelbundet.
Som exempel kan vi också lyfta fram det faktum att med Growly så ringer kunden aldrig till växeln utan rätt personer kan nås direkt. Telefonen besvaras alltid av någon som verkligen vet och bestämmer saker.
"Vi har varit i båda ändar av tabellen, och vi känner till känslan när man inte kan komma i kontakt med rätt person. Det är frustrerande. Vi vill betjäna kunderna på det sätt vi själva vill bli betjänade." , konstaterar Svampbob.
Jaa:
Vad är ett digitalt kontor?
Hur startar man företagsmarknadsföring?